Културна и социална антропология
Учебен план I курс (учебна 2024/2025 г.)
Учебен план II курс (учебна 2024/2025 г.)
Учебен план III курс (учебна 2024/2025 г.)
Учебен план IV курс (учебна 2024/2025 г.)
Учебен план I курс (учебна 2023/2024 г.)
Учебен план II и III курс (учебна 2023/2024 г.)
Учебен план IV курс (учебна 2023/2024 г.)
Квалификационна характеристика
Държавен изпит
Анотация
Новата бакалавърска програма Културна и социална антропология е насочена към тези, които се интересуват от различията и подобията между общностите и културите – от далечните и екзотичните (представата за другите извън нас) до близките, но недостатъчно познатите (другите сред нас), от преплетени връзки и сложните мрежи в културното и социалното пространство. Обучението залага на иновативния подход на учене чрез правене и дава умения за формиране на критическо мислене, разгръщане на лична креативност, развиване на културна осъзнатост и творчество. Курсовете се провеждат от висококвалифицирани специалисти и осигуряват необходимата подготовка за професионална реализация в сферите на бизнеса, държавни институции, културни институции, новите медии, неправителствени организации, културно и социално предприемачество.
За повече информация: https://logos.uni-plovdiv.net/
За връзка с нас:
Реализация
Придобитите знания и умения могат да бъдат приложени в изключително широк кръг професии – позволяват личностна реализация във всички сфери, които са свързани с общуване и посредничество. Едновременно с това те са част от професионалните умения, необходими при работа:
- като автори, координатори и изпълнители на проекти в сферата на културата и социалните взаимодействия;
- като автори, координатори и изпълнители на образователни програми в сферата на културното наследство;
- в неправителствени организации, които работят в областта на социалните дейности и социалното предприемачество;
- в областта на новите медии и средствата за масова информация;
- като медиатори и експерти в организации и центрове, работещи с мигранти и уязвими групи – напр. социално подпомагане, социални грижи, образователни институции;
- в музеи, читалища и други културни институции;
- като държавни служители в администрациите на местната и централната власт (община, областна управа) – експерти в сферата на културата, етническите и религиозните взаимоотношения и др.;
- в бизнес организации и мултинационални компании – при разработване на нови пазарни стратегии за различни социални и културни контексти.